marți, 18 decembrie 2012

Nu s-au schimbat: dar nici eu


Luni, 17 decembrie 2012, domnul Băsescu Traian l-a nominalizat pe domnul Ponta Victor să formeze Guvernul României rezultat din alegerile generale de curând. În aceiași zi, pe seară, domnul Ponta a anunțat că echipa sa guvernamentală va fi propusă Parlamentului joi, 20 decembrie, ocazie cu care vom afla și noi din cine va fi ea compusă. Ca să nu ne lase totuși să speculăm prea mult, domnul Ponta ne-a anunțat un singur membru cert al guvernului cel nou, stabilit deja la acea dată și oră: domnul Oprea Gabriel, viceprimministru.


Despre domnul Oprea eu am o părere clar formată și formulată în văzul lumii, de mai multă vreme. O poză ce datează de la începutul lunii februarie 2012, din Piața Universității, consfințește vizual faptul că aveam părerea că orice guvern ce îl are în compunere pe domnul Oprea Gabriel este un guvern corupt, ticălos, imporal și anti-național. Iar această părere este foarte aproape de convingerea că, dacă domnul Oprea personal este un domn corupt, ticălos, imoral și anti-național, atunci și orice guvern ce îl are în compoziție trebuie să fie la fel.
Deoarece Uniunea Social Liberală – USL l-a avut pe liste pe acest domn Oprea, nu am putut vota cu ei, deși erau, la vremea votului din 9 decembrie 2012, singura ofertă politică explicită de îndepărtare a domnului Băsescu Traian din funcția nemeritată de președinte al României, ceea ce era și este una din dorințele mele născute din patriotism. Cum bine știți, după câștigarea acelor alegeri, fără votul meu, am avut parte de spectacolul degradant al jocurilor clandestine oferit de capii Useleului pe scena politică românească, în ajunul nominalizării premierului și cu participarea ca vedetă invitată (guest star) a domnului Băsescu, spectacol din care a reieșit că Useleul s-a răzgândit și va colabora, coopera și coabita cu domnul președinte de Țară, ca și când nu despre îndepărtarea acestui președinte ar fi fost vorba în campania electorală, ci despre „soluții politice” de stabilitate a nației.
Am mărturisit ce am făcut în cabina de votare doar pentru a vă lăsa să vedeți că nu mă împăunez cu ce deștept am fost eu să nu le dau votul meu useliștilor, pentru că știam eu că nu se vor ține de cuvânt, în ceea ce îl privește pe domnul Băsescu. Asta, pentru că nu știam. Nici măcar nu bănuiam că se vor arăta la adevărata lor față atât de repede, chiar înainte de întrunirea noului Parlament. Eu nu i-am votat doar ca să nu îl votez pe domnul Oprea Gabriel.
Că este domnul Oprea un domn corupt, se vede cu ochiul liber. Fără să am dovezi despre faptele sale de corupție, pot spune că numai un corupt ar fi putut ajunge unde a ajuns domnul Oprea, cu calitățile sale puține și, mai ales, cu defectele sale multiple, pe care le afișază fără rușine. Mai mult, a fost catalogat ca atare de domnul Băsescu Traian, care se baza pe informațiile primite de la „structurile” abilitate cu asemenea etichetări. Chiar dacă a fost ulterior „re-evaluat”, domnul Oprea tot corupt rămâne.
Că domnul Oprea este un domn ticălos, o arată faptele sale de guvernare. Ca ministru al apărării naționale, și-a bătut joc de oameni ca un ticălos. Pe mulți i-a mințit, i-a manipulat și i-a întors cum a vrut el, iar pe câțiva i-a nenorocit, de-a dreptul. Nu pot să uit tot spectacolul cu transformarea pensiilor militare de stat în pensii de asistați social pentru militarii în rezervă și în retragere, în 2010 și 2011, spectacol ce a scos la rampă și un domn marinar de uscat, aflat la cârma dezinformării publice a Armatei și o doamnă general, postată la comanda hârtiilor mincinoase. În ianuarie 2011, a fost nevoie de intervenția directă a domnului Băsescu, pentru a stopa acel spectacol sinistru, care s-a lăsat cu zeci de mii de militari frustrați de drepturile lor firești doar pentru că domnului Oprea nu i-a păsat de ei, pentru că nu contau în planurile sale. După care, spectacolul a continuat, pe parcursul acelui an, pe un alt scenariu, ce a făcut posibilă cumpărarea de membri de partid și de voturi cu banii de pensii, luați de la unii și dați la alții, mai dispuși la asemenea târguieli. Și vorbim aici de bani publici și de oameni în uniformă!
Că domnul Oprea este imoral, rezultă din diferența dintre vorbele și faptele domniei sale. Asta, dacă fără-de-rușinea este o dovadă de imoralitate. L-am ascultat, pe vremea când era ministru, cum își justifica plimbările cu „tehnica militară” pe la adunările de partid din Țară, fără nicio jenă. L-am auzit cum încerca să justifice „bugetele de avarie” ale Armatei României, pe când se înfrupta din puținii bani ce îi veneau pentru afaceri personale și de partid. Ca orice imoral inveterat, a spus de nenumărate ori că imaginea este totul, vorbind despre Armată ca despre vedetele de circ sau de șușeanea.
Că domnul Oprea este anti-național, se dovedește cu modul în care a nimicit, practic, puterea militară a României. Nu numai că a subfinanțat cronic domeniul apărării naționale, la mai puțin de jumătate de cât ar fi fost necesar, dar a și distribuit banii ăia puțini în locuri unde nu se produce putere militară. A refuzat să planifice dezvoltarea de capabilități militare, necesare Armatei și chiar Alianței din care facem parte. Puțină lume știe că a pregătit și trimis în Parlament un pachet legislativ ce făcea legală această distrugere a puterii militare și bulversa întregul sistem național de apărare, până la totala sa nefuncționalitate. Toate acestea împotriva interesului național de a avea o Românie apărată corespunzător.
În concluzie, dacă ei, guvernanții de astăzi și de mânine, nu s-au schimbat și au rămas aceiași, cu aceleași apucături, atunci nici eu nu am de ce să mă schimb și să încep să îi prețuiesc, pe când ei se arată, în continuare, a fi doar niște corupți, ticăloși, imorali și anti-naționali.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu