Până de curând, în
terminologia specifică, Oprea Gabriel, actual senator și fost multe altele, era
o amenințare internă la adresa securității naționale a României. În ultimii
cincisprezece ani, acest domn și-a constituit o armată privată de dimensiuni
considerabile, și-a recrutat sute de ofițeri din rândul civililor neinstruiți
dar coruptibili cu grade și însemne, și-a format o structură de partid complet
militarizată și populată cu militari în rezervă și în retragere, pe care i-a
plătit cu majorări de pensii, adică din banul public. Toate acestea în
detrimentul apărării naționale a României, pe care a compromis-o grav, prin
desființarea de facto a rezervei strategice, precum și în detrimentul
structurilor de ordine publică, pe care le-a deturnat de la menirea lor, în
folos propriu. Între alte edificii de putere personală a constituit și o
așa-zisă Academie de Științe ale Securității Naționale, pe care a controlat-o
personal, încă de la înființare și inclusiv după ce această structură a început
să fie finanțată din bugetul de stat, finanțare pentru care nu a dat niciodată
vreo seamă.
Foto: mediafax.ro |
Deși Oprea G. a
avut și alte preocupări organizatorice, cum ar fi conducerea „mafiei personale
a lui Adrian Năstase” (conform Băsescu T.), ori tranzacții imobiliare cu
conotație de mită, asemenea aspecte din viața și activitatea domniei sale nu
sunt de natura amenințărilor la adresa securității naționale, decât în măsura
în care corupția generalizată și instituționalizată din România ar ajunge
vreodată așa ceva. Adică o amenințare la adresa noastră, a publicului românesc.
Deocamdată, această corupție nu este altceva decât un mod de viață de pe la
noi.
Caracteristica definitorie a oricărei amenințări de securitate națională
este că poate fi anticipată și evaluată fără vreo cunoaștere amănunțită, astfel
încât să se poată imagina măsuri de contracarare a ei, a amenințării, atunci
când se transformă în pericol. Ori chiar în agresiune declanșată. Cu alte
cuvinte, pentru neinițiați, cât timp avem de a face cu o amenințare, suntem
liberi să o contemplăm, fără să facem ceva anume împotriva ei. Ci doar în
domeniul apărării împotriva ei. Însă, când această amenințare devine un pericol
iminent, ori chiar se transformă în agresiune împotriva securității noastre,
atunci suntem obligați să intervenim direct împotriva sursei acelei foste
amenințări, respectiv împotriva pericolului ce ne paște, astfel încât să ne
protejăm ca națiune. Cât putem noi de bine.
În cazul lui Oprea Gabriel, acesta a trecut de la stadiul de amenințare la
adresa securității naționale a României la stadiul de pericol iminent, atunci
când și-a activat toți soldățeii din armata sa privată pentru a se apăra de
ceilalți adversari din mediul politic. Și când a ales să compromită grav
principalele instituții de securitate națională ale statului, începând cu
Președintele României și Consiliul Suprem de Apărare a Țării. Dar neratând nici
țintele Guvernul, Serviciul Român de Informații sau Afacerile Interne.
Așa că asistăm acum la un conflict între acest pericol național Oprea G. și
statul român, stat care se apără atât cât poate și așa cum a învățat. De pe
vremuri. De aceea, instrumentul principal de forță cu care se apără statul este
puterea judecătorească. Sau magistratura. Ori, mai exact, Procuratura. Iar, din
cadrul Procuraturii, statul folosește cu preponderență Direcția Națională
Anticorupție. Deși, cum spuneam, pe vremea când era doar o amenințare, puterea
reală a domnului Oprea G. era de altă natură decât simpla corupție, atât de
familiară nouă. Menționăm asta, deoarece, în orice conflict, fiecare dintre
părțile opuse tind să folosească intrumente de putere de aceeași natură și nu
de naturi diferite.
Iată însă că ieri domnul Oprea a contracarat loviturile procurorilor cu un
instrument de natură diferită. Respectiv cu colegii parlamentari din Senatul
României. Nu știm dacă cei peste 70 de senatori care au luptat alături de Oprea
G. împotriva statului ce îl ataca cu procurorii sunt oșteni destoinici ai
armatei sale private ori doar aliați temporari, uniți într-o cauză comună de
slăbire a puterii judecătorești din România, care îi amenință și pe mulți
dintre ei. Cert este că, indiferent de motive și de eventualele recompense,
aceștia au făcut front comun și au interzis atacul justiției asupra lui Oprea.
Nu au fost precupețite nici celelalte instrumente de forță de care dispune
Oprea. Mijoacele tradiționale și noi de comunicare în masă sunt acum inundate
de parlamentari, euro-parlamentari, demnitari, propagandiști,
pseudo-jurnaliști, precum și alți formatori de opinie. Cu toții, de parcă ar fi
urmat același curs de manipulare a publicului, repetă la exasperare cele cinci
argumente prin care decizia Senatului de protejare a lui Oprea ar fi normală,
corectă sau principială, ca și când nu ar fi vorba despre Oprea Gabriel, ci
despre orice senator român.
Asta, în condițiile în care măsura disproporționalității deciziei
senatoriale față de senatorul în cauză este dată tocmai de substanța rarefiată,
diafană a lui Oprea G., în calitate de senator. Dacă nu ar fi existat argumente
ascunse, pârghii oculte de manevrare a senatorilor, elemente de control sau de
șantaj, niciun senator de talia modestă a lui Oprea nu ar fi putut beneficia de
o asemenea protecție. Spunem asta, deoarece știm că domnul Oprea Gabriel este
un senator complet insignifiant. Puterea lui fiind întotdeauna de natură
executivă și nu legislativă.
Oprea a ajuns în Parlament de la Sectorul 2 al Capitalei, sector condus la
vremea aceea de unul Onțanu, primar și baron local în același timp, în urma
unei campanii electorale cu doar două afișe. Unul cu Oprea și Onțanu, în care
Onțanu le promitea alegătorilor că Oprea le va izola termic blocurile (!?!) și
unul cu Oprea, Onțanu și Ponta Victor, în care pesedistul Ponta, pe atunci șef
de partid, îi îndemna pe alegători să îl voteze pe cel care dezertase din
partidul lui Ponta, luând și alți parlamentari cu el. Până de curând, Oprea era
șeful unui partid parlamentar care nu fusese niciodată ales de alegători, ci de
finul Ponta Victor Viorel. Dar, la momentul votului de protecție, nu mai era
nici șef de partid, nici partidul nu mai exista, de temeinic ce fusese
constituit. În plus, ori în minus, Oprea nu a exersat niciodată influențarea
votului senatorilor, indiferent de subiect, cu mijloace specific parlamentare.
Pentru că nu avusese nevoie. Și pentru că nici nu este înzestrat mental pentru
așa ceva.
Dacă ținem seama că nu mai avea nicio putere executivă, nici măcar sub
formă de influență directă, ministrul de interne lăsat de el la cârma
afacerilor domestice fiind și el înlăturat de curând, atunci singura explicație
pentru care atât de mulți senatori au făcut un zid legislativ împotriva
contra-atacului judiciar al procurorilor este că sunt plasați efectiv în solda
armatei private a lui Oprea. Adică, peste 70 de senatori au ales să lupte pe
față împotriva statului român, cel pus în pericol de fosta amenințare națională
Oprea Gabriel.
Când am vorbit de cinci argumente, m-am gândit la tezele: (1) Senatul este
independent și nu îi poate spune Deneaul cum să voteze. (2) Deneaul a întocmit
un dosar subțire și a încadrat faptele lui Oprea în afara sferei sale de
competență (omor din culpă, pentru care nu are competențe), în condițiile în
care ar crea un precedent, nicăieri în lume beneficiarii coloanelor motorizate
nefiind responsabili de modul de organizare și desfășurare a misiunilor de
deplasare cu coloana. (3) Deneaul este notoriu în a întocmi dosare la ordin,
mai ales la ordine venite din partea Serviciului Român de Informații, deci nu
este credibil când aduce acuzații. (4) Oprea nu poate fi vinovat de omor din
culpă, deoarece nu el a săpat groapa în care a căzut agentul motociclist Gigină
și nici nu l-a împins în groapă. (5) Deneaul nu avea de ce să îi ceară
Senatului să solicite punerea sub acuzare a lui Oprea, deoarece aceasta este o
acțiune eminamentă politică. Cum politică face oricine îl consideră vinovat pe
Oprea de orice.
Este posibil să avem și numeroși senatori idioți în actualul Senat. Mai
ales că unii dintre ei au ajuns acolo nealeși de nimeni. Despre unii știm că
sunt inculți și subinteligenți, deoarece s-au exprimat public până am putut vedea asta cu
ochiul liber. Despre alții nu știm nimic, pentru că au fost anonimi. Aflând noi
că sunt senatori doar atunci când se prezintă ei pentru realegeri. Dar este
aproape sigur că majoritatea celor care au votat bazîndu-se pe oricare dintre aceste cinci
considerente știau că se poziționează împotriva statului, când au făcut asta.
Și, totuși, au făcut-o. Ceea ce aduce a conflict incipient deschis între ei, situați de
partea unui pericol manifest la adresa securității naționale, și
apărătorii de conjunctură ai statului, procurorii. Conflict în care noi,
cetățenii, suntem distribuiți în rolul de spectatori. Și nu orice spectatori,
ci doar unii tăcuți. Conform ordinelor lui Oprea.
Video: Starea Nației
Eu inteleg din ceea ce spuneti ca acest individ,subminand capacitatea de aparare a tarii,face jocul unor forte interesate in a slabi Romania din toate punctele de vedere!
RăspundețiȘtergereNu stiu despre vreo forță serioasă, credibilă și interesată de slăbirea României din toate punctele de vedere, care să fie atât de idioată încât să îl recruteze pe Oprea G., ca să le facă jocul. Cum nu am niciun fel de date în privința aceasta. Speculez însă că Oprea G. a profitat cu șiretenie de răspândirea corupției în România, inclusiv în domeniul securității și apărării naționale. Și s-a insinuat în sistem, ca un fel de naș. În paralel cu crearea unor structuri în afara domeniului, de natură particulară sau personală. Ceea ce a constituit amenințarea despre care vorbesc.
Ștergere