sâmbătă, 1 februarie 2014

Revenirea

Cât de greu poate să fie
Să îmi adun anii și să ies din colivie
Să plec și să ajung departe
Așa cum Homer a scris într-o carte?

Departe ar fi de-aici pân-acolo
Călăuzit de zeul-prieten Apolo
Mergând pe pământ și pe mare
Trecând neștiut nesfârșite hotare.

Cât de mult mi-ar lua să ajung acasă
Înainte ca din mine sufletul să-mi iasă
Și să stea agățat de catargul cel mare
Surd și mut la orice cântare?

Cântare ce doar sirenele știu să o cânte
Ascunse de ploi și de valurile frânte
Sub streșini de piatră și vie culoare
Pictată de raze pierdute din Soare.

Cât de bine mi-ar fi să fiu iară
Un simplu poet c-o simplă chitară
Un gând tălmăcit în cuvinte
Un paznic la cai, într-o vară fierbinte?



4 comentarii:

  1. Este greu, poate cel mai greu este Hari, ca să revii... Dar nu te mai scuza, nu te mai crede nimeni, nu ne dezamăgi, te aşteptăm să revii şi, să nu te gândeşti, să-ndrăzneşti, să-ntârzii!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ”I am back!” dacă este să îl citez pe fostul guvernator al Californiei, austriacul Arnold Schwarzenegger, revenit pe marele ecran în roluri de bătăuș, la 66 de ani.

      Ștergere
    2. Lui Schwarzenegger, ca fost Terminator,
      îi e uşor să revină pe un ecran color.
      Dar pentru tine, Hari,
      ca şi român, colonel
      în armată,
      dacă revii,
      ai nu numai
      respectul,
      ci şi
      dragostea mea curată.

      Ștergere
    3. Multumesc frumos, Ifim. Aceleasi ganduri bune si din partea mea catre mandrul tanchist!

      Ștergere