vineri, 23 octombrie 2015

Groapa

Din motive încă neelucidate, un polițist de la Poliția Rutieră a căzut într-o groapă de pe o stradă bucureșteană și a murit. Când zic motive neelucidate, mă refer la absența, deocamdată, a răspunsului la întrebarea cum a fost posibil să dea polițistul peste ditamai groapa, semnalizată și îngrădită suficient pentru a putea fi evitată?

Foto: enational.ro

Iar răspunsul nu vine ușor, deoarece el face parte dintr-o operațiune de mușamalizare a întregului accident. Iar mușamalizarea s-a impus deoarece misiunea polițistului accidentat mortal era să „fluidizeze circulația” pentru „coloana oficială” a vice-premierului Oprea Gabriel, cunoscut cu titlurile de jurist general profesor universitar doctor academician și care este și ministrul de interne.
Răspunderea în accident a domnului Oprea este evidentă. Domnia sa folosește mașinile și motocicletele Ministerului de Interne, constituite în „coloană oficială”, exact la fel cum un șofer folosește mașina de serviciu pentru nevoi personale. Adică, nu face o crimă, ci doar un mic abuz, pentru că poate și i se permite. Asta, până la producerea unui accident. Abia atunci vine lumea și se întreabă ce căuta șoferul cu mașina de serviciu într-un loc în care nu avea treabă de serviciu?
Iar întrebarea are sensul că, dacă nu s-ar fi aflat acolo, mașina rămânând în garajul firmei, unde îi este locul, atunci când nu face drumuri în interes de afaceri, accidentul nu s-ar mai fi produs. Ceea ce nu este neapărat adevărat, accidentele având întotdeauna alte cauze decât abuzul de folosire a autovehiculului implicat.
Cu aceste observații am putea încheia aici discuția, așteptând ca „organele de anchetă” să culeagă datele, informațiile și probele necesare și să tragă concluziile din aceste date, informații și probe, privind detaliile evenimentului, fără să se mai refere la răspunderea opristă, care este deja dovedită.
Însă, imediat după accident, s-a declanșat o operație de amploare, de mușamalizare a cazului, ceea ce creează un eveniment în sine. Dacă operația asta va avea succes, atunci domnul Oprea Gabriel va deveni eroul acela care a oprit coloana sa „oficială” pentru a da primul ajutor ghinionistului de motociclist neatent la gropi, care a intervenit „personal” la secretarul de stat din subordinea sa, domnul Arafat, pentru a impulsiona măsurile de intervenție de urgență în cazul celui căzut în groapă, care l-a avansat în grad imediat ce a văzut că mortul nu mai mișcă și care s-a dus la catafalcul acestuia, pentru a-și prezenta regretele eterne.
Un mare om, ce mai! Atât de mare, încât unul dintre sindicaliștii lui este citat că ar fi spus, la televizor, că agentul decedat nu este de acord cu implicarea sau inculparea vice-premierului ministru în toată povestea asta. Adică, sindicalistul are informații că mortul s-ar răsuci în groapă dacă ar afla că marele său șef Oprea este asociat cu accidentul care a dus la moartea sa prematură.Și asta este doar o mostră a ceea ce poate produce aparatul de propagandă deșănțată oprist.
Oprea nu este la prima sa folosire abuzivă a mijloacelor de transport din dotarea ministerului pe care îl conduce. Și pe când era la Apărare, folosea elicopterul militar pentru a merge la adunări de partid, fără jenă și fără explicații. Era chiar mai tare decât șeful lui de atunci, Boc de la Guvern. Bietul Boc a fost obligat să spună că a plătit factura deplasării cu elicopterul, atunci când a fost prins asupra faptului, spre deosebire de Oprea care nu a spus nimic, ca și când era dreptul lui legal să facă ce vrea el și partidul lui cu elicopterul de luptă.
De când este la Interne, cea mai scurtă coloană „oficială” cu care se deplasează la cârciumă domnul Oprea cuprinde o mașină de poliție, cu girofar, ca antemergător, o mașină a gărzilor de corp, mașina sa de serviciu și o motocicletă de la Circulație. Cel puțin în ordinea asta putea fi văzut pe Știrbei Vodă, unde are masă rezervată permanent, la restaurantul cu circuit închis al ministerului său.
Dacă ne aducem aminte că domnul Oprea este șeful celor ce ar trebui să investigheze abuzul folosirii în interes personal a mijloacelor de deplasare ale statului, este profesorul celor care ar trebui să ia atitudine oficială față de acest abuz, este îndrumătorul de doctorat al celor care ar trebui să urmărească penal o eventuală infracțiune rezultată din acest abuz, este nașul copilului șefului său de guvern, cel care ar trebui să îi ceară demisia ori să îl demită pentru asemena abuzuri, este academicianul celor care ar trebui să protesteze public față de asocierea lor cu acest personaj, este omul de bază al președintelui României, cel care ar trebui să se ocupe de sancționarea imposturii, subversiunii și criminalității organizate pe care domnul Oprea le aduce în puterea executivă a statului, deci, dacă ne aducem aminte de toate acestea, atunci concluzionăm că vorbim sau scriem degeaba.
Adică, dăm în groapă, ca proștii.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu