Mama lui Schengen, Frau Merkel l-a pus pe Herr Hans-Peter Friedrich să scuipe și să înjure! Cam asta este tot ce poate face
România, în problema Schengen, adică să o pârască pe doamna Angela Merkel,
cancelarul Germaniei, că l-a pus pe ministrul său de interne să o vorbească de
rău și să amenințe cu veto-ul său la viitorul Consiliu European pe Justiție și
Afaceri Interne, ce stă să înceapă săptămâna aceasta, dacă se va pune pe agendă
intrarea Bulgariei și României în Spațiul Schengen.
Ministrul de externe
român, domnul Titus Corlățean, a supralicitat totuși această unică posibilitate
de reacție românească și a cerut public explicații de la guvernul Germaniei,
privind motivarea unei asemenea atitudini. Nu știm dacă Frau Merkel îi va
răspunde domnului Corlățean și nici ce îi va răspunde, dacă va binevoi să spună
ceva. Știm însă că Herr Friedrich a explicat, oarecum, care ar fi motivele
opoziției germane la intrarea României în Schengen. Deci, avem totuși o bază de
la care să pornim, dacă vrem să speculăm ce ar putea răspunde doamna cancelar
Merkel.
Înainte de asta, însă, iată enunțul problemei. Începând cu anul 2007,
Bulgaria și România au devenit membre ale Uniunii Europene, la trei ani după majoritatea
celorlalte state foste comuniste, plus Malta și Cipru. Prin tratatul de
aderare, Bulgaria și România sunt obligate să intre și în Spațiul Schengen,
care corespunde unei suprafețe de peste 4,3 milioane km pătrați, cuprinzând
toate statele membre ale Uniunii Europene, cu excepția Irlandei și Marii
Britanii, precum și patru state nemembre și găzduind o populație de peste 400
milioane locuitori. În acest spațiu, deplasarea persoanelor se face ca și când
nu ar exista granițe între state, ceea ce implică eliminarea
controalelor la frontiera cu ceilalți membri Schengen și încredințarea
controlului frontierelor externe guvernelor de la margine pentru toate țările
din spațiu, inclusiv în ceea ce privește poliția de frontieră și aspectele
judiciare ale imigrării persoanelor.
Concret, odată intrată în Spațiul Schengen, România va controla, în numele
întregii comunități europene, toate intrările de persoane prin punctele de
frontieră maritime, terestre și aeriene de pe teritoriul său, iar frontiera
propriuzisă cu Ucraina, Republica Moldova și Serbia devine frontieră europeană.
Odată trecută de această frontieră, o persoană este liberă să circule oriunde
în acest Spațiu Schengen, fără să mai fie nevoie de aprobarea statului pe
teritoriul căruia vrea să călătorească. Și, bineînțeles, fără să își mai anunțe
intrarea într-un alt stat decât România, pentru că nu va mai avea alt punct de
intrare în acel alt stat, unde să fie controlată.
Problema enunțată la data primei decizii de amânare a intrării României în Schengen
a fost că, din cauza corupției instituționalizate și a crimei organizate din
țara noastră, nu este benefică pentru celelalte state membre să ofere românilor
posibilitatea de a decide cine intră în acest spațiu, deoarece ei ar putea fi
ușor cumpărați de traficanții de persoane sau de grupările mafiote de orice
tip. Totodată, având în vedere precaritatea sistemului de justiție românesc,
era puțin credibil că procurorii și judecătorii români vor fi în măsură să
administreze în mod european actul de justiție pentru spețele legate de
traversarea frontierei Schengen.
În plus, aspectele de circulație a persoanelor descrise mai sus sunt
valabile și pentru cetățenii români. În prezent, aceștia au drept de călătorie
liberă în oricare alt stat membru al Uniunii Europene, numai că trebuie să se
supună controlului de frontieră, adică să își anunțe prezența în statul unde
vor să călătorească.
Acesta este și aspectul principal pe care l-a subliniat domnul ministru
german de interne, în sensul că existența actuală a controlui mișcării
românilor, care ar dispărea odată cu aderarea României la Spațiul Schengen,
îngreunează, în prezent, stabilirea acestora în Germania doar pentru a
beneficia de ajutoare sociale de la guvernul local, cum îi este teamă domnului
Friedrich că s-ar întâmpla odată eliminat acest control.
Împreună cu Guvernul Merkel din care face parte, Herr Friedrich este
convins că cea mai bună metodă de prevenire a stabilirii unui european din
România pe teritoriul european al Germaniei în alte condiții decât pentru a
munci ori a învăța se poate realiza prin instituirea unei pedepse de expulzare
a celor prinși că fac asemenea lucru și de interzicere a intrării pe teritoriul
german pe o durată de un an sau mai mult. Ori, dacă nu mai sunt frontiere unde
să controlezi cine îți intră în țară din România, o asemenea pedeapsă nu mai
poate fi aplicată, zice domnul ministru. De unde, mai bine să nu intre România
în Schengen.
Desigur, sunt mulți care s-ar putea gândi că domnul Friedrich este ori idiot,
ori fascist, ori câte un pic din fiecare. Eu cred că domnia sa nu este altceva
decât un politician. Dar și cei care gândesc altfel despre acest domn ar avea
destule argumente. În primul rând, politica gardurilor de orice fel este o
politică fascistă, chiar dacă proiectul prevede și porți de trecere controlată
a gardului respectiv. Cum tot fascistă este și soluția ghetoului, chiar dacă el
ar fi la nivelul unui stat cum este România. Asemenea soluții au la origine
teza fascistă că bunăstarea unei populații, cum este cea a Germaniei, este
amenințată de existența între membrii acelei populații a unor străini care vor
să trăiască și ei împreună cu băștinașii. De unde derivă concluzia răsturnată că,
fără acei străini, băștinașilor le-ar fi mai bine. Deci, orice acțiuni
împotriva străinilor de loc vor fi unele benefice pentru localnici. Iar, ca
politician, nu poți să nu ții seama de binele celor care te votează. Asta, la
fasciști.
La idioți este specifică incapacitatea de a identifica și formula corect o
problemă, ca să nu mai vorbim de totala incapacitate de a găsi soluții viabile
și eficiente la problema respectivă. De aceea, pentru idioți, cea mai simplă
reacție la orice problemă este izolarea și respingerea ei. În cazul României,
izolarea și respingerea ei din Spațiul Schengen sunt, evident, soluții care nu
pot beneficia de prezumția de inteligență. Pentru că, în majoritatea
cazurilor, călătoriile de plăcere sau de afaceri ale românilor în Germania sau
altă țară din Occident sunt aducătoare de bunăstare pentru localnici. Cum și
stabilirea permanentă a acestora pe teritoriul Germaniei sau a altui stat
european este benefică pentru localnici, tot în majoritatea cazurilor.
Problema cea adevărată este existența în România a corupției
instituționalizate și a crimei organizate de tip economic, nonviolent. Ori
această problemă nu se identifică prin lipirea de etichete pe fruntea membrilor
unei întregi populații, cum este eticheta de român, sau de rom, ori de țigan și
izolarea celor cu eticheta pe frunte de restul locuitorilor Europei. Problema
trebuie identificată exact acolo unde este, adică la nivelul puterilor
statului, respectiv cea parlamentară, cea executivă și cea judecătorească, care
se dovedesc incapabile să respingă corupția și să lupte împotriva crimei
organizate de tip economic. Aceste puteri trebuie ajutate, obligate și împinse
de la spate să se autopotențeze pentru a fi eficace în rezolvarea flagelurilor
respective.
Ori, ajutorul, obligația și imboldul pot fi generate din interiorul nației
românești, prin sistemul democratic de constituire a celor trei puteri ale
statului, precum și din exterior, prin integrare și cooperare europene. Dacă
este ca Germania să aibă un rol în acest sens, el poate fi jucat la nivelul
societății românești, prin încurajarea și potențarea controlului și
supravegherii democratice a actului guvernamental, precum și la nivel european,
prin activități specifice în cadrul Comisiei și Consiliului, sau prin acțiuni
bilaterale.
Numai că, în condițiile în care Germania lui Frau Merkel a încurajat doar
antidemocrația internă în România și dictatul european asupra afacerilor
românești, fie ele politice sau economice, este foarte greu de crezut că
actualii guvernanți germani vor avea inteligența să înțeleagă asemenea
adevăruri simple, cum sunt starea guvernării în România și soluțiile reale și
fezabile de îmbunătățire a ei. Așa că trebuie să ne așteptăm ca, la Consiliul
de săptămâna asta, pe probleme de justiție și afaceri interne, cazul intrării
României în Spațiul Schengen să nu fie discutat. Sau, dacă va fi discutat, să
aibă o soluție fie idioată, fie fascistă, fie câte puțin din fiecare.
Amuzament
RăspundețiȘtergereDe ce, spui mereu mama? - TikTok
https://tiktoktext.blogspot.com/2021/08/de-ce-spui-mereu-mama-tiktok.html