Domnul profesor doctor
inginer Mihail Hărdău, pedelist, președintele Comisiei permanente a Senatului
României pentru învățământ, știință, tineret și sport, fost ministru al
educației, alături de doamna profesor doctor inginer Ecaterina Andronescu,
pesedistă, vicepreședintele aceleiași comisii și actuala ministru al educației,
cercetării, tineretului și sportului s-au întrecut astăzi, miercuri, 5
septembrie, la televior, să anunțe o nouă realizare a leadershipului politic
românesc în domeniul educației naționale, respectiv instituirea unei noi
diplome, care să ateste că deținătorul nu a învățat mai nimic pe timpul anilor
de liceu.
De această diplomă vor
beneficia toți absolvenții de liceu care nu au „luat” bacalaureatul, dar vor să
arate și ei acasă sau la serviciu o hârtie că au făcut liceul. Reforma constă
în găselnița că și această diplomă se va numi tot diplomă de bacalaureat, doar că
unul „profesional”.
Această întâmplare s-a produs în zilele în care Guvernul Ponta tocmai a
recunoscut că nu a reușit pregătirea anului de învățământ preuniversitar de
stat și că a fost nevoit să amâne începerea acestuia cu o săptămână, în care să
mai cârpească pe aici pe colo cel mai păgubos sistem public românesc.
Nu avem cum să nu constatăm, încă odată, că, indiferent de vopseaua
politică, politicienii și demnitarii noștri se întrec să distrugă învățământul
preuniversitar de stat, sub pretextul reformelor. Aici nu mai poate fi vorba de
prostie, de nepricepere, de amatorism, de constrângeri bugetare, de criză
economică, de asuprire din partea Europei și Americii, de conspirația ocultelor de orice
tip, ci de un plan inteligent, deliberat și clar de prostire, la propriu, a
populației majoritare a României viitoare.
Cei doi pe care i-am numit la început numai nepricepuți nu pot
fi numiți. Domnul Hărdău este autorul a 13 cărți didactice. Chiar dacă nu le-a
scris domnia sa, sunt convins că măcar le-a citit, ca să se laude acasă. Doamna
Andronescu, chiar dacă are porecla nemeritată de Abramburica, a fost un distins
rector al celei mai mari și mai prestigioase școli tehnice superioare
românești. Oamenii ăștia știu ce fac.
În calitatea lor de capi politici, legislativi și admnistrativi ai
învățământului românesc de stat, ei știu cu siguranță că, în România, nu diplomele lipsesc, ci cunoașterea acumulată de tineri pentru a trăi o viață de
om educat.
Ori, cunoașterea nu se poate dovedi prin „examen”, ci prin ceea ce pot face
posesorii ei. Prin examen se dovedesc doar cunoștințele. Și cei doi numiți mai
sus, și alți capi ai sistemului pretind că nu știu că aceste cunoștințe nu sunt
calibrate cu nevoile reale ale copiilor, ci doar cu ceea ce știu să predea
profesorii.
Mai mult, toată lumea se uită la bacalaureat ca la cea mai importantă sursă
de informație privind nivelul de performanță al liceului în transmiterea
cunoștințelor, indiferent dacă ele sunt ori nu sunt necesare în viață sau în
meserie. Asta, pe când bacalaureatul, fie el „tradițional”, fie „profesional”,
testează nivelul de cunoștințe al posesorilor, chiar dacă ele nu au fost asimilate prin statul în banca de liceu.
Mai sunt sigur că înalții demnitari școlari știu că nivelul de cunoștințe
nu arată performanța școlară decât dacă școala este de tip internat iar elevul
nu are alte surse de cunoștințe și alte posibilități de învățare decât în
școală. Adică, școala s-ar putea să fie chiar mai proastă decât este, dar unii copii
se pregătesc acasă, în plus față de liceu, iar notele lor, obținute la bacalaureat, sunt
puse pe seama performaței directorului și dascălilor din școală.
Intr-un articol din
RăspundețiȘtergerehttp://www.romanialibera.ro/actualitate/educatie/o-noua-lovitura-data-educatiei-bacalaureatul-second-hand-276218.html
se exprima atitudini similare!
Pornind de la afirmaţia că “Oamenii ăştia ştiu ce fac.” (“În calitatea lor de capi politici, legislativi şi admnistrativi ai învăţământului românesc de stat, ei ştiu cu siguranţă că, în România,” lipseşte “cunoaşterea acumulată de tineri pentru a trăi o viaţă de om educat.”);
Şi de la convingerea că “Mai sunt sigur că înalţii demnitari şcolari ştiu că” (“şcoala s-ar putea să fie chiar mai proastă decât este, dar” deoarece “unii copii se pregătesc acasă,” … “notele lor, obţinute la bacalaureat, sunt puse pe seama performaţei directorului şi dascălilor din şcoală.”);
Asistăm oare la:
1. degradarea dreptului la educatie si subminarea statului roman prin neîndeplinirea de catre guvern a datoriei de educare a populatiei?
2. acţiuni devastatoare de distrugere şi de alienare a naţiei româneşti?
http://www.ziuaveche.ro/opinie/o-noua-reforma-a-invatamantului-romanesc-118632.html#comment-99509
ȘtergereDaca D, D1, Adreapta si PfP va spune ceva, inseamna ca aveti confirmarea respectului meu. Neconditionat!
ȘtergereNu sunt multe similarități între opinia mea și cea din RL. Acolo se face propagandă pro-PDL și, bineînțeles, doamna Andronescu este prezentată ca autoare a unei „acțiuni cu iz electoral”. În context, este promovată „părerea” domnului Funeriu, ineptul fost ministru al educației, părere ce nu are cum să fie similară cu a mea, având în vedere diferențele evidente de cultură și moralitate dintre noi doi. În plus, articolul RL promovează teza băsistă cum că școala trebuie să pregătească, pe banii contribuabililor, meseriași pentru patronii privați, teză cu care nu sunt deloc de acord. Eu cred că patronii trebuie să își pregătească propria forță de muncă, iar cheltuielile cu această pregătire să se regăsească în prețul bunurilor produse.
ȘtergereLa cele două întrebări, răspunsul scurt este DA.