miercuri, 25 iulie 2012

Referendumul este deja viciat!


În acest moment, cu trei zile înainte de data de desfășurare, referendumul pentru demiterea președintelui României, domnul Băsescu Traian, este deja complet viciat. Organizatorii trebuie ori să înlăture viciul, ori să anuleze organizarea referendumului.


În urma hotărârii taberei domnului Băsescu Traian ca susținătorii săi să nu participe la referendum, votul meu nu mai este secret. Dacă mă duc la vot înseamnă că am votat DA sau mi-am anulat votul, dacă nu mă duc la vot, înseamnă că am votat NU la referendum.

Acest fapt este un viciu fundamental care nu poate fi acceptat de organizatorii referendumului.

Mie, cetățeanului român, nu mi se mai asigură secretul votului meu în cadrul referendumului. Ca urmare, nu mai pot vota liber, ci constrâns de consecința propriului meu vot.

Dacă munca sau viața mea în colectiv depinde de cineva care ar vrea ca eu să votez într-un anumit fel, atunci acel cineva va putea constata direct cum am votat eu și mă poate sacționa sau premia pentru aceasta. Indiferent de stiuație, eu voi vota pentru a face pe plac acelui cineva și nu pentru a-mi exprima liber opinia privind problema referendumului.

Foarte mulți români se tem deja că, dacă vor apărea pe listele de vot că s-au prezentat la urne, ori sunt văzuți direct că intră în secția de votare, iar Regimul Băsescu se va întoarce în forță, cu domnul Băsescu în frunte, prin lipsa de cvorum la acest referendum, vor avea de suferit personal și individual, atât material cât și spiritual.

Este adevărat că nici Constituția, nici textul legii referendumului nu îmi garantează explicit dreptul meu la un vot universal, egal, direct, secret și liber exprimat, în cadrul referendumului, dar nici nu îmi interzic acest drept. El este consfințit însă în Constituție la alegerea președintelui României, ceea ce mă face să cred că același drept trebuie să îmi aparțină și la demiterea acestuia.

Am văzut cu toții cum, în Parlament, principiul votului secret cu bile a fost încălcat grosolan, în nemumărate ocazii. Am considerat întotdeauna imoral și grotesc spectacolul în care samsarii de voturi stăteau lângă urnele albă și neagră, ca să vadă cum votează cei cărora le-au cumpărat voturile.

Nu este însă de acceptat ca și eu, cetățeanul român, onest și liber, plătitor de taxe și impozite, cu jurământul la zi față de Țară și poporul român, să fiu pus într-o asemena situație, fără voia mea și chiar împotriva voinței mele.

Practic, în momentul acesta, dreptul meu la vot, consfințit de Constituție și de Declarația Universală a Drepturilor Omului este complet anulat.

De aceea, este imperios necesar ca Guvernul, organele electorale și, nu în ultimă instanță, Parlamentul să ia de îndată măsurile cuvenite pentru înlăturarea acestui viciu. Bineînțeles, mă aștept ca printre măsuri să se regăsească și cele de sancționare a vinovaților pentru vicierea fundamenală a referendumului.

Dacă domnii guvernanți nu au timpul necesar pentru luarea măsurilor ce se impun, ori nu sunt convinși de pertinența măsurilor luate, atunci nu le mai rămâne decât să anuleze referendumul din data de duminică, 29 iulie 2012.

Desigur, în situația în care nu vor face nimic, vinovați  vor fi Guvernul și autoritățile electorale pentru că au permis organizarea unui referendum viciat în fond.

Totodată, vor trebui sesizate organismele europene, începând cu Comisia și terminând cu Curtea Europeană pentru Drepturile Omului.

2 comentarii:

  1. Da,avem o mare problema .Oamenii sunt acum mai singuri si mai speriati decit in 89.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și, din păcate, nu este nimeni să guverneze cum trebuie și pentru ei.

      Ștergere