Titlul „Instituționalizarea antiinstituționalismului”
pare pretențios, dar numește o realitate foarte ușor de înțeles.
Domnul Băsescu Traian a
condus cu mână fermă o largă gașcă de ticăloși, ce au confiscat puterile
statului, cu ajutorul activ al procuraturii și serviciilor secrete, ce ar fi
trebuit să le păzească și să le prezerve, și sub oblăduirea străinilor de toate
felurile și originile.
Această confiscare s-a
materializat, printre altele, prin punerea „oamenilor” lor în fruntea tuturor
„instituțiilor” statului, ce fac să funcționeze cele trei puteri recunoscute de
Constituția României, respectiv cea legislativă, adică Parlamentul cu cele două
camere ale sale, cea executivă, adică Guvernul, cu ministerele și prefecturile
sale și cea judecătorească, adică curțile, tribunalele și judecătoriile
românești.
În afara acestor trei
puteri constituționale, dar foarte importante în funcționarea Statului, se află
Președintele României, menit să fie o pârghie de echilibru între ele și un
„garant al Constituției”, precum și instrumentele de putere concretă și
contondentă, adică Procuratura, Armata și Ordinea Publică. Acestea au fost puse
sub un control personal al domnului președinte Băsescu și ținute sub acest
control prin tot felul de pârghii oculte și mafiote, de la infiltrare la
corupere și intimidare.
Punerea sub papucul
prezidențial a Țării a fost posibilă prin folosirea fiecărei imperfecțiuni în
textul Constituției României și chiar prin ignorarea ori încălcarea acesteia,
prin impunerea unei dictaturi a majorității în procesul de decizie democratic,
inclusiv în cel de legiferare, și prin aducerea la tăcere a opoziției.
Aceste lucruri nu sunt
noutăți ori fapte nemaiauzite, cum ziceau germanii de rând că nu știau de
uciderea a milioane de cetățeni de-ai lor de către propriul guvern prin
lagărele de exterminare în masă. Ele sunt cunoscute de oricine este cât de cât
familiar cu viața politică și socială din România.
Desigur, această stare de
lucruri nu a generat proteste masive de stradă ci doar câteva manifestări
timide și de dată relativ recentă, prin care s-a cerut îndepărtarea acestor
ticăloși de la cârma Țării, sub forma Jos Guvernul!, Jos Băsescu! și alegeri
anticipate, adică Jos Parlamentul! Zic desigur, deoarece planul de aservire a
Țării a cuprins și acțiuni de atragere în aceiași barcă a tuturor „forțelor
politice”, care au fost părtașe, cu toatele și la un moment dat sau altul, la
„guvernarea Țării” în Regimul Băsescu, precum și de „cumpărare” a populației cu
mari promisiuni și mici „gratificații”.
Chiar Declarația de
Independență a Statelor Unite ale Americii, pe care o sărbătorim astăzi, 4
iulie, recunoștea, încă de acum 236 de ani, că „omenirea este mai dispusă să
sufere, atâta vreme cât răul este suportabil, decât să își facă singură
dreptate prin abolirea acelor forme de guvernare cu care s-a obișnuit”. Adică românul,
ca orice popor normal, este mai dispus să sufere de răul cel mic decât să îl
înlăture, probabil, de frica răului cel mare.
Însă, lipsa de reacție și
de protest masiv nu înseamnă că cele scrise mai sus despre domnul Băsescu
Traian și acoliții săi nu s-au întâmplat sau nu sunt cunoscute și documentate.
Iată că, zilele
acestea, noua majoritate parlamentară capitalizează sprijinul exprimat la
alegerile de acum o lună, când au obținut peste 80 la sută din demnitățile
administrației locale, în toată Țara, și au purces la cea de-a doua revendicare
populară, cea de Jos Băsescu! Asta, în condițiile în care deja, de două luni,
Guvernul Ponta se revendică drept rezultatul primei revendicări, cea de Jos
Guvernul!
Deoarece domnul Băsescu
Traian și-a construit mai multe ziduri de apărare concentrice în jurul funcției
de Președinte al României, după experiența amară cu suspendarea sa de către
Parlament, în 2007, actuala majoritate parlamentară a purces la doborârea
acestor ziduri.
Zidul de apărare cel mai
îndepărtat de scaunul prezidențial este cel al legislației favorabile, trecută
prin Parlament fie fără vot, prin asumarea răspunderii, fie prin votul
majoritar al acoliților băsiști, dintre care unii au trecut, acum, în tabăra
noii majorități. Cădrea acestui zid nu este floare la ureche. În apărarea lui,
Băsescu are două arme redutabile, respectiv Curtea Constituțională și atributul
prezidențial de promulgare a legilor. Deci, orice atac ar trebui să fie imun la
aceste arme ori să le ocolească efectele.
Deja s-a văzut cum
funcționază apărarea pusă la punct de Regimul Băsescu în cazul fostei noii legi electorale, care a fost contestată la Curtea Constituțională, iar aceasta a
respins-o în întregime, fără explicații deocamdată, ca fiind
„neconstituțională”. Practic, prin această manevră, inițiativa actualei
majorități parlamentare devine impracticabilă, dacă s-ar lua vacanță
parlamentară, apoi s-ar redacta o nouă lege, ce, dacă nu mai este respinsă de
aceiași curteni constituționali, va fi ținută o lună și jumătate la
Președinție, după care retrimisă Parlamentului și ținută apoi, încă o lună și
jumătate, înainte de promulgare. Adică, mult după data rezonabilă a alegerilor
generale.
Al doilea zid de apărare
este constituit din „oamenii-cheie” puși în diferite funcții importante în
stat, care pot determina, legal, accelerări sau, după nevoi, încetiniri ale
proceselor guvernamentale sau legislative, dar care pot face și abuzuri în
funcție. De exemplu, Monitorul Oficial era în subordinea Parlamentului, dar,
efectiv, în subordinea directă a președintelui Camerei Deputaților personal.
Acesta ar putea, în mod discreționar, să întârzie sau chiar să anuleze
publicarea unui document ce, fără această publicare, nu are nicio valoare
practică, adică nu poate fi aplicat. Asemenea lucruri s-au întâmplat deja, nu
sunt doar ipoteze sau speculații. Tot de exemplu, Avocatul Poporului poate
interveni în procesul aplicării legilor, prin blocarea lor pentru judecarea
prevederilor acestora în curțile de justiție românești.
Un zid de apărare mult mai apropiat este format din dosarele secrete pe care domnul Băsescu le-a
întocmit pentru fiecare persoană ce contează în Țara asta. În condițiile în
care controlează direct și nemijlocit capii procuraturii, iar serviciile
secrete și-au pus ofițerii sub acoperire în tot sistemul judecătoresc de la
noi, domnul Băsescu poate să aresteze și chiar să condamne pe cine dorește
domnia sa, indiferent de culpabilitatea reală și penală a victimei.
Faptul că, aseară, domnia
sa a ales să îi amențe pe domnii Antonescu, Constantin, Ponta, Oprea și Hunor
cu justiția, adică cu dosarele la Procuratură, arată că actuala majoritate
parlamentară a reușit să îl convingă că primele două ziduri concentrice de
apărare sunt pe cale să cadă, dacă nu au căzut deja.
În disperare de cauză,
după cum se vede cu ochiul liber, gașca Băsescu ridică acum, în grabă, un nou
zid de apărare, numit eufemistic „lovitura de stat” și descris ca „atacul
asupra instituțiilor statului”. Materia primă pentru acest zid este un melanj
făcut din „opinia publică internațională” și din sprijinul popular intern.
Propaganda lor insistă că
acțiunile anti-băsiste sunt expresia luptei majoritarilor pentru acapararea
puterii și nu ale luptei acestora pentru slăbirea ori diminuarea puterii
băsiștilor. Adică, încearcă să creeze un model verbal al instituționalizării
antiinstituționalismului. Ceea ce, trebuie să recunoaștem, este o întreprindere
ce solicită multă imaginație și chiar talent manipulatoriu, în condițiile în
care nu există, în realitate, așa ceva.
Pentru că nicăieri în
lume nu se cunoaște vreun caz în care o persoană a fost luată drept o
instituție, decât în regimuri dictatoriale și numai în mintea acelei persoane.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu