Vineri, 3 august 2012,
domnul Crin Antonescu, președintele interimar al României, s-a dus la Palatul
Victoria, sediul Guvernului, unde a avut o convorbire cu premierul Victor
Ponta. Acesta din urmă a mărturisit, la un post de televiziune, că discuția
respectivă a cuprins și „dorința noastră și, sigur, și mijloacele pe care le
avem de a explica partenerilor noștri europeni că toată această nebunie cu
lovitura de stat nu există în realitate”.
O fi domnul Ponta om
umblat prin lume, o fi domnul Antonescu președinte doar interimar, dar o
asemena „dezvăluire”, cum că cei doi capi ai Țării se convorbesc despre
strategii de comunicare cu tema băsistă a loviturii de stat inexitente
depășește limitele suportabilității intelectuale.
În primul rând, în limba română, când formulezi subiectul „nebunie” și apoi
spui despre acest subiect că „nu există în realitate”, nu este ca și când ai
spune că lovitura de stat nu există în realitate. Pentru că așa este limba
română, cu subiecte, predicate și alte forme de vorbire, diferite de acestea.
În al doilea rând, nu există în practica internațională situația ca cineva
să vină să explice oricărui înalt demnitar național sau internațional,
european, american, chinez sau chiar rus, cum este cu lovitura de stat de la
acel cineva de acasă. Fiecare stat articulat, la fel ca și fiecare organizație
internațională au dobândit de multă vreme instrumente și mecanisme de
monitorizare, avertizare timpurie, analiză și evaluare a situației de
securitate din lume și, cu minuție, din zonele de interes strategic de
securitate. Așa că știu ei, europenii, mai bine. Eventuala retorică din zona de
„conflict” este luată în considerare ca element de analiză, dar nu poate ține
locul analizei propiu-zise pe care statele și organizațiile internaționale sunt
obligate să o facă, ori de câte ori se întâmplă o lovitură de stat, oriunde în
lume.
Deci, la data de vineri, 3 august 2012, orice stat european, de la Andora
la Federația Rusă, precum și oricare alt stat interesat de pe mapamond știa deja
cum este cu „lovitura de stat” de la București. Probabil că nu i-au zis „nebunie”,
ci un apelativ mult mai puțin decent, dar asta doar în documentele lor strict
secrete.
Ce ar fi așteptat Europa, cum, de altfel așteptăm și noi, cetățenii români,
de la domnii Antonescu și Ponta este să declare ce politici au domniile lor,
precum și partidele ce îi susțin, în variile domenii ale guvernării Țării, pe
timpul și după epuizarea interimatului prezidențial.
Deja, ne-am lămurit cu privire la intenția lor de preluare a puterii
politice. Nu știm însă ce vor să facă domniile lor cu această putere.
Vrea domnul Ponta să fie șeful unui nou Guvern Boc-Ungureanu dar fără Boc
și Ungureanu, însă tot la cheremul Fondului Mondial Internațional și tot fără
dezbaterea în Parlament a angajamentelor cu acesta și cu celelalte două
organizații financiare supranaționale, Banca Europeană și cea Mondială? Sau are
domnia sa o politică proprie, pe care doar o comunică Fondului și Băncilor, în
vederea asigurării unui împrumut la nevoie și atât?
Vrea domnul Antonescu să vină cu o politică de securitate și apărare
conformă cu nevoile strategice, acute și presante, ale României, în condițiile
în care domnul Băsescu Suspendatu a făcut tot ce a putut pentru a slăbi puterea
militară a României și diminuarea capacității Țării de a-și asigura securitatea
națională și individuală? Sau va
continua aceiași politică băsistă?
Prin impunerea unei politici de restaurare a domniei legii, prin reformarea din temelii a procuraturii, începând cu șefii acesteia, mai vrea domnul Antonescu să descurajeze procuratura să fie o formă de
poliție politică, la comanda „șefului statului”? Sau nu are nicio asemenea politică, fiind mulțumit
de felul cum stau lucrurile în acest moment și în viitorul previzibil?
Și întrebările de acest fel pot continua la nesfârșit. La ele, însă,
deocamdată, avem un singur răspuns.
Toate datele ne arată că domnii Antonescu și Ponta vor să „transmită”
Europei că domniile lor, odată ajunși la putere, nu sunt un „pericol” pentru
interesele europene și universale privind România, dintre care multe au avut ca
port-drapel, agent de influență sau garant pe domnul Băsescu Traian personal,
așa că Europa poate să îi lase și pe domniile lor să guverneze un pic, că prea
mult au stat în opoziție.
Ceea ce trasnmit de fapt cei doi Dalai Lama lumii intregi si mai ales romanilor, este ca sunt slabi, ca le e frica, ca habar nu au cu ce se mananca conducerea unei tari si ca le tremura bracinarii si cand stranuta cate un comisar european.Asa zisa lor eleganta este de fapt o frica si o lasitate ca nu cumva sa strige vre-un basros prieten cu basescu la ei , ca i-au luat jucaria. Nu stiu sa profite de ceea ce au, nu stiu sa fie adevarati sefi de stat, sunt amatori in tot ceea ce fac, si vor pierde pe mana lor. S-au apucat sa numere oamenii, sa faca un minirecensamant, cand CCR le-a cerut sa vina cu liste corecte , nu sa refaca listele dupa datele existente la data de 03.08.2012. Vor cadea in capcana CCR si a lui Basescu netinand cont de cererea CCR de a prezenta listele corecte ale datei de 20.07. Vor prezenta liste actualizate cu datele de dupa data de 29 , in plus datele vor fi incomplete sau gresite, iar de chestia asta se vor ocupa primarii PDL si astfel CCR va spune ca listele preyentate nu sunt corecte sau nu corespund datei de 29.07 asa cum au cerut si vor lua in calcul listele preyentate la alegeri. Sunt atat de speriati de roice oftat al CCR sau procuroor incat nu vad in ce capcana cad, in capcana propriei frici si amatorism .
RăspundețiȘtergereUn pic prea colorată imaginea ta, Marine, dar, altfel, foarte bine conturată!
Ștergere