De ieri, 21 august 2012,
eu sunt un cetățean român invalidat. Acest lucru este extrem de grav, deoarece
este vorba de negarea dreptului meu de a fi suveran în România, alături de
ceilalți membri ai poporului meu, și de a-mi manifesta voința mea suverană prin
referendum național. Mai mult, invalidarea mea s-a produs printr-un gest de
forță.
În contextul luptei
politice pentru putere, dusă atât în litera cât și la marginea legii, așa
numita „clasă politică” s-a polarizat, în ultimii trei ani. Unul din poli a
decis suspendarea președintelui României, domnul Băsescu Traian, conducătorul
și exponentul celuilalt pol politic, și mi-a propus mie, cetățeanului român, să
mă pronunț asupra demiterii sale prin referendumul organizat la 29 iulie 2012.
Ceea ce am făcut, împreună cu opt milioane și jumătate de concetățeni.
Dintre aceștia, aproape șapte milioane și jumătate ne-am exprimat voința
suverană ca domnul Băsescu să nu mai fie președintele României.
Fiind suverană această voință, nici nu trebuie să ne justificăm de ce vrem
această demitere. Totuși, amintesc aici că domnul Băsescu Traian a fost cel mai
de rușine reprezentant al românilor din toate timpurile, că și-a arogat, pe
nedrept și neconstituțional, titlul de „șef al statului” prevăzut în
Constituția lui Ceaușescu, abolită încă din 1991, în contextul în care a făcut
o propagandă deșănțată și penală în vederea instaurării statului totalitar.
Ca președinte, domnul Băsescu s-a bazat exclusiv pe trei surse de putere,
respectiv pe propiul partid de care nu s-a separat așa cum i-a cerut, expres,
Constituția, pe serviciile secrete și procurori, în care și-a promovat oamenii
de casă și prin care controlează și o bună parte din crima organizată și
corupția de stat din România, precum și pe sprijinul extern, pe care l-a
cumpărat cu un servilism scârbos și cu vânzarea Țării mai pe nimic, în interes
strict personal sau de gașcă. Cu aceste lucruri eu nu am fost de acord și am
dorit separarea domniei sale de aceste surse de putere, cu care mi-a făcut
numai rău.
Președintele suspendat Băsescu a fost acuzat de fapte penale săvârșite
înainte de a ajunge să șadă în fotoliul prezidențial și a comis fapte penale pe
timpul mandatelor sale, de multe ori în văzul lumii. Cum nu mi-a plăcut
niciodată să fiu asociat cu un infractor, am dorit ca domnul Băsescu să plece
și să se ducă unde merită să ajungă, în această calitate penală.
Profitând de incapacitatea domnilor de la Uniunea Social Liberală, aflați
la puterea parlamentară și executivă, de a guverna cu verticalitate națională,
susținătorii externi ai domnului Băsescu și slugile interne ale acestuia au
încercat să mă dezbrace de calitatea de membru al poporului suveran decum s-a
pus problema referendumului pentru demitere. În speranața că multe milioane nu
vor veni la vot, din diferite motive, Curtea Constituțională a României a
propus, străinii au susținut și puterea uselistă a aprobat un cvorum pentru
validarea referendumului național.
Astfel, așa cum am arătat chiar din acel moment Curții Constituționale,
aceasta a gândit că eu pot să îmi exercit dreptul meu de a mă pronunța suveran pe
o problemă de interes național prin referendum numai și numai dacă alți concetățeni
aleg să își exercite același drept. Dacă unii dintre ei nu vor, chiar dacă eu
vreau, nu pot să îmi exercit acest drept, pentru că nu am cvorum.
La această observație, Curtea mi-a răspuns prin explicația că „Exprimarea unei
opţiuni politice poate avea loc nu numai prin participarea la referendum, ci şi
chiar prin neparticiparea la acesta mai ales în situaţiile în care legislaţia
relevantă impune un anumit cvorum de participare. În acest fel, se poate crea o
majoritate de blocaj raportat la numărul cetăţenilor unui stat; în acest mod, cei
ce aleg să nu îşi exercite dreptul la vot consideră că printr-o conduită pasivă
îşi pot impune voinţa politică. Astfel, alegând să nu îşi exercite un drept constituţional,
cetăţenii îşi văd realizate propriile lor convingeri prin neacceptarea, în mod
indirect, a celor contrare. De aceea, neparticiparea la referendum, mai exact
neexercitarea dreptului la vot, este tot o formă de exprimare a voinţei
politice a cetăţenilor şi de participare la viaţa politică.”
Am pus întregul citat din motivația deciziei din 3 august
2012 a Curții, pentru ca să vedeți că, de fiecare dată când se referă la
absenți, aceasta vorbește de „alegere”, de „voință politică” sau de „opțiune
politică” de a nu participa. Prin aceasta, a exclus, deliberat, situația când
cei absenți nu au putut participa, din varii motive, cum ar fi că sunt morți
ori plecați în străinătate, cu treburi sau în vacanță.
Poate aceștia ar fi ales
să vină la vot, ar fi voit să
voteze sau ar fi avut opțiunea de a
se exprima la referendum prin ștampilă, dar nu au putut. Cum poate cineva să
știe câți sunt aceștia și să îi separe de cei ce au ales să își exprime voința
politică prin neparticiparea la referendum, indicând astfel opțiunea lor în
favoarea... cui?
Pentru că aici este următoarea nedumerire
constituțională. De ce se consideră, automat, că absenții de la reverendum au
fost în favoarea cuiva, de exemplu a domnului Băsescu? Pentru că așa a zis
domnia sa la televizor, din ușa garajului?
Dacă au uitat domnii și doamnele curteni constituționali,
ar trebui ca occidentalii preocupați de soarta democrației să le reamintească
că există și forma de exprimare a voinței politice prin tăcere. Adică, dacă nu
mă pronunț asupra unei probleme, într-un anumit termen, înseamnă că sunt pentru acea propunere și nu împotriva
ei. Această formă este practicată și în Parlamentul României, iar asocierea ei
cu absenteismul la referendum este la fel de validă ca orice altă interpretare
a acestui absenteism.
I-am scris domnului comisar șef Barroso, de la Bruxelles,
susținătorul ardent în Comisia Europeană a democrației în România, cerându-i să
îi atragă, public, atenția domnului Băsescu Traian să nu joace cartea
absenteismului, pentru că nu este nici legală, nici morală și nici democratică.
Contaminat de practicile publice românești, acest comisar plătit din banii mei
a preferat să tacă, deși legea îl obligă să îmi răspundă, chiar dacă nu ar fi
făcut ce i-am cerut eu. Deocamdată.
Toate acestea s-au petrecut înainte de data de 21 august
2012. În acea zi, Curtea Constituțională a României a decis, cu majoritate de
șase la trei curteni, că procedura pentru referendumul național pentru
demiterea președintelui României, domnul Băsescu Traian, a fost respectată și a
invalidat acest referendum, deoarece nu s-a depășit, la vot, pragul de jumătate
dintre cei înscriși pe listele electorale.
Mai mult, după invalidare, Curtea a mai decis ca domnul
Băsescu Traian să revină în funcția de președinte al României, ca și când
acesta ar fi câștigat referendumul. Asta, pe când domnia sa a pierdut acest
referendum, după toate datele, cu scorul de 11,15 la 87,52.
Abia acum, prin această decizie de invalidare, însoțită
de o interpretare abuzivă și în forță a rezultatelor referenumului, pot spune
că poporul din care fac parte nu mai este suveran la el acasă, în România.
Și a fost deposedat de această suveranitate tocmai de Curtea
Constituțională a României, care, în pofida acestei legi fundamentale, a decis
să exercite ea, prin șase dintre curteni, suveranitatea în nume propriu.
Pentru a nu fi dubii, iată textul la care am făcut referință mai sus: „Suveranitatea.
Articolul 2. (1) Suveranitatea naţională aparţine
poporului român, care o exercită prin organele sale reprezentative, constituite
prin alegeri libere, periodice şi corecte, precum şi prin referendum. (2) Nici
un grup şi nici o persoană nu pot exercita suveranitatea în nume propriu.”
Ce îmi rămâne de făcut?
Două lucruri sunt esențiale și urgente. Primul este să îmi recapăt
suveranitatea confiscată de Curtea Constituțională, iar al doilea este să îi
pedepsesc pe cei ce au atentat la această suveranitate, pentru ca nici ei, nici
alții să nu poată să o mai facă în viitor.
Sunt mai multe căi de recâștigare a suveranității poporului. Prima este cea
neviolentă, prin acțiunea „organelor sale reprezentative, constituite prin
alegeri libere, periodice și corecte”, cum spune Constituția. Adică, prin
Parlamentul României.
Acesta va trebui să ia notă de toate cele ce s-au întâmplat cât timp a fost
în vacanță, inclusiv de decizia Curții Constituționale a României din 21 august
2012.
Referitor la aceasta, Parlamentul, care exercită suveranitatea în numele
meu, trebuie să vadă că interpretarea dată de Curte rezultatelor referendumului
este abuzivă, neconstituțională și părtinitoare, adică în favoarea domnului
Băsescu Traian.
Pornind de al acest ultim aspect, Parlamentul trebuie să se întrebe cum au
ajuns curtenii constituționali să voteze în favoarea acestui domn, în
condițiile în care referendumul, indiferent de cvorum, a fost masiv împotriva
lui?
Este imperios necesar ca, înainte de
a se pronunța asupra deciziei Curții, Parlamentul să fie satisfăcut că nu
s-au exercitat niciun fel de presiuni sau constrângeri asupra curtenilor care
au votat într-un fel sau altul. Atât americanii cât și europenii și-au exprimat
foarte public îngrijorarea că se petrec astfel de presiuni și constrângeri
asupra Curți Constituționale. Ca parteneri strategici, ei merită un răspuns
satisfăcător din partea reprezentanților poporului.
O anchetă parlamentară serioasă și profundă ar trebui să pornească de la
faptul că cel puțin o membră a Curții a anunțat că a primit amenințări și că
a votat nu pe bază de convingere juridică și conștiință liberă, ci pe bază de
frică să nu ajungă la pușcărie.
În condițiile în care se va constata că s-au făcut presiuni asupra
curtenilor constituționali, toți cei vinovați vor trebui imediat deferiți
justiției, iar decizia Curții trebuie invalidată, ca nefiind una liberă, ci
constrânsă, deci ilegală.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu